Jonge doeners

Steven Dusoleil

19 mei 2016
Door: MIJNLEUVEN
Steven Dusoleil is directeur communicatie en stadsmarketing van de stad Leuven.

Leuven is een stad in beweging waar jongeren steeds meer naar de voorgrond komen. “Je merkt dat soms in kleine zaken maar ook in meer zichtbare luiken van de stad, zoals de grote publieksevenementen,” zegt Steven Dusoleil. “Doorheen de jaren evolueerde de zomer van de stad tot een frisser geheel waar ook Leuvense jongeren en jongerenorganisaties kansen krijgen”.

Het mijnLeuven magazine zorgt voor meer zichtbaarheid voor de Leuvense jongeren en hun (sub)culturen.
- Steven Dusoleil

Steven ziet de kiemen voor dit resultaat onder andere in de initiële samenwerking van verschillende diensten van de stad. “Het project mijnGoesting was de eerste samenwerking tussen de dienst jeugd en de dienst cultuur van de stad. Het doel van die samenwerking was jongeren kennis te laten maken met cultuur. Het was een succesvol project. Door de samenwerking tussen de stadsdiensten werd het belang van de jongerencultuur ook stadsbreder gedragen. Het mijnLeuven magazine zorgde ook voor meer zichtbaarheid voor de Leuvense jongeren en hun (sub)culturen.”

Het is belangrijk dat jongeren en hun wensen in de kijker komen. “Zo wordt er van de noden een hot topic gemaakt en wordt er ook op gewerkt. Een voorbeeld daarvan is de debatavond Evenementen organiseren voor jongeren in Leuven, kan dat?. Dat evenement verzamelde heel wat jonge, Leuvense organisatoren. Zij hebben toen een hot topic aangekaart: er was meer ruimte voor jongeren nodig.”

Door de samenwerking tussen de stadsdiensten werd het belang van de jongerencultuur ook stadsbreder gedragen.
- Steven Dusoleil
19 mei 2016
Door: MIJNLEUVEN

Gerelateerde artikels