Festivalterrein te koop

Wat als jij de muzikale zomer van Leuven mag bepalen en de line-up van je dromen eindelijk op een podium kan zetten? Haal je ideeën, skills en organisatietalent boven want wij hebben iets unieks in de aanbieding: een festivalterrein. Gratis en voor niets, helemaal zelf in te vullen!

De wereld heeft nood aan een nieuwe schwung en Leuven is daarvoor de ideale uitvalsbasis. Aan jullie om het zwarte gat in de muzikale markt te vinden en de zomer van Leuven een stevige verjongingskuur te geven.

Daarom: neem het heft in eigen handen en vul het podium én MIJNLEUVEN-plein tijdens de Beleuvenissen op vrijdag 17 juli 2020. Hét moment om te tonen wat jong Leuven in z’n mars heeft. Doe monden droppen met een line-up die er boenk op zit, doordacht gekozen food & drinks en - waarom niet - perfect geplaatste rookkanonnen. Maak de avond nog straffer door te kiezen voor een inkleding die de inhoud feilloos versterkt.

Wat en hoe? It’s all up to you*
*Met de nodige MIJNLEUVEN-ondersteuning natuurlijk

Overtuigd dat niemand dit beter doet dan jij?
Dit is wat je moet weten en doen!

Schat met je collectief je organisatietalent goed in, werk een stevige conceptnota uit en stuur het resultaat ten laatste 5 januari 2020 in. Na een week krijg je te horen of je bij de drie gekozen collectieven zit die hun concept mogen voorstellen aan de jury. Ten laatste 17 januari 2020 maakt de jury bekend wie de nieuwe organisator wordt en wie dus de zomer van Leuven mee op de kaart mag zetten.

Die jury bestaat uit:

  • Steven Dusoleil - Directeur communicatie en stadsmarketing
  • Jochen Smets - MIJNLEUVEN
  • Wim Thijs - Onkruid vzw, organisator Horst-festival
  • Isabelle Van Geet - Directeur dienst marketing KU Leuven

Concreet

Wat moet er in je conceptnota staan?

Bedenk op welke manier jij en je collectief een gratis, origineel en duurzaam aanbod uitwerken dat:

  • een toegevoegde waarde geeft aan de Beleuvenissen;
  • zich specifiek richt op jongeren en dus jongerencultuur ademt;
  • een publiek van minstens 500 personen bereikt;
  • podiumkansen creëert voor jong, Leuvens talent.

Denk hierbij goed na over:

  • mogelijke samenwerkingen met andere verenigingen of groepen;
  • een begroting en eventuele fundraising;
  • veiligheid en praktische organisatie;
  • vrijwilligerscoördinatie;
  • communicatie;
  • originaliteit en duurzaamheid.


Wat krijg je?

  • een festivalterrein op de binnenkoer van de Romaanse Poort, Brusselsestraat 61A;
  • een podium, lichtinstallatie en P.A.;
  • bar en wc-mogelijkheden;
  • startbudget, afhankelijk van de ingediende begroting;
  • ondersteuning van MIJNLEUVEN;
  • communicatieve ondersteuning van Het Groot Verlof;
  • eigen inkomsten uit verkoop van drank (en eventueel eten).

Conceptwatte?
Hieronder vind je een aantal goede voorbeelden om je op weg te helpen.

En ook over de praktische uitwerking geven we wat geheimen prijs:

Is dit niet de eerste keer dat je zoiets doet? Werk dan je conceptnota vooral uit op de manier waarop je het zelf wil. Zolang de gevraagde aspecten vermeld worden, zit je goed!

Klaar om in te dienen?